Friday, November 21, 2014

Wedding Invitation Cards: Breathtaking Wedding


Assalammualaikum

Early tahun 2014, aku dan mak dah start survey invitation card kat kedai card. Mak aku beria2 suruh suvey awal. Actually, aku tak kisah sangat pasal card since aku rasa tak semua orang akan appreciate invitation cards yang orang akan bagi. So, daripada membazir, aku request kat mak aku yang aku nak buat sendiri pastu print jer. Jimat banyak tu. Mak aku agak cerewet dan die macam merajuk juga bila aku macam cincai2 jer. Siap cakap 'kalo camtu, print satu jer, pastu fotostat semua.' Hohoho, die perli aku nie. Mak aku request nak buat macam kad kahwin Aida Rosni (classmate sekolah menengah aku dan jiran rumah Shah Alam). Since mak aku ni bestfriend kepada mak Aida, aku penuhi juga permintaan mak aku. Huhuhu.

Aida Rosni memang creative! Since aku satu sekolah dengan dia, semua benda pasal cantikkan class or hasil seni, semua benda akan serah kat Aida. Tulisan tangan takyah cakap la, kemas sangat! Hehehe. Lepas dapat quotation daripada Aida, terus aku confirm dan nampak mak aku macam happy jer. Hehe. 

Deal dengan Aida sangat senang! Inform je nak theme macam mana. Even banyak kali Aida ubah design ikut apa yang family aku nak, Aida profesional jer. Aida akan bagi beberapa contoh draft yang die dah buat. Nanti kite akan comment apa yang nak ubah sikit2. Once dah confirm design, font semua. Aida akan hantar print and siap! Aku booking dengan Aida dalam bulan April dan siap dalam June. Bulan July aku dah pass invitation cards kat kawan2. Masa tu ngam2 jer. Selain invitation cards, aku tempah Welcome Signage, Rubber Stamp, dan 'Here Come the Bride' Signage. 

 Invitation card - Majlis Pernikahan dan Resepsi (perempuan)

Please respect others and do not copy. Thank you!




Invitation card - Majlis Resepsi (Lelaki) 



Invitation card untuk both majlis (laki dan perempuan), aku pilih 260gsm Art Card, Matt plus Spot UV on both side of card. Jadi, nanti corak2 bunga kat invi card akan timbul dan glossy. Direction map yang Aida buat memang awesome! Bukan main cincai2 map jer. Puas hati sangat! 


Aku tambah doily paper dan reben. Doily paper tu aku beli di bakery shop. Hehehe. Aida buat rubber stamp which aku boleh cop2 dekat envelope tu. Aku beli colour stamp tu di Kinokuniya & Isetan, KLCC.


Welcome signage - Majlis Resepsi (Lelaki)
Welcome signage - Majlis Pernikahan
Signage ni adik aku bawa masuk hall before bakal pengantin perempuan berjalan ke pelamin, Hehehe
Thank you Aida untuk semua! Mak kite happy dengan kad Aida design ni, kite yang pengantin ni pun lagi 10000x happy!


Invitation cards by Breathtaking Wedding
Contact: Aida Rosni ( aida.rosni@gmail.com )

No comments: