Friday, November 21, 2014

Bridemaids & Groomsmen



'For there is no friend like a sister in calm or stormy weather;
 to cheer one on  the tedious way, to fetch one if one goes astray, to lift one if one 
totters down, to strengthen whilst one stands.' -Mangotouch

Assalammualaikum

"Shikin, mak rasa mak tak nak susahkan sedara2 mak masa wedding nanti. Mak nak diorang datang as guests je since diorang datang dari jauh. Mak suggest Shikin ajak kawan2 baik Shikin untuk assist mak masa event dan alang2 diorang jadi bridemaids sekali." - Mak

Cadangan yang tak pernah aku fikir pun. Aku hanya fikir maid of honor jer untuk assist aku kat pelamin. Once aku tanya best friends aku, terus semua setuju! Happy yer! 

Awal tahun 2014, aku survey2 baju bridemaids kat butik kahwin. Ok mahal. Kalau tempah kat kedai biasa mungkin lagi murah. Aku adore dengan baju2 Mazlianul Maznan (MM). Suka sangat beli baju kat MM since baju2 dia ikut citarasa aku. Aku try tanya dia tentang baju bridemaids, dan tak sangka aku boleh tempah banyak2 dan budget tak lebih dari RM250 untuk satu dress. 

MM cadangkan buat dress instead baju kurung moden sebab nak nampak kelainan sikit masa majlis. Pilihan tepat! Sangat cantik dress MM dan aku beli lebih satu untuk aku punyer juga! Hehehe. Ouh yer, Hazlee pun ada groosmen tapi bukan angkat2 dulang sebab Reka Teemor dah susun siap2 kat huge trays, sebab taknak nampak serabut. So, groomsmen act as bodyguard Hazlee la juga masa Hazlee jalan ke pelamin nikah. Weird juga kalau Hazlee jalan sorang2 kat aisle tu. Lol.

Hazlee ditemani 6 orang angkatan tentera (groomsmen) :)
Depan main entrance before masuk hall! 
Lega ada dayang2 cantik teman kat aisle. Mak aku pun jalan sebelah aku. Takde la rasa cuak sangat. Lol.

My lovely maid of honor, Raudah
Main lompat2 diorang ni.Tak ajak aku sekali! Cis! But love this pic so much! 



To: 

Alia, Fatin, Naz, Taca, Raudah, Izuana, Ameera & Noreha, 

In life there are milestones earch rare and so sweet, sharing with loved once makes them complete. So having you guys near on my solemnization day, you guys add to the memory in your special way. So today and forever, I am grateful to have you guys as my bridemaids. Love you guys so much and thank you again! 

Lots of love, 

Your sister, 


Shikin Amran

No comments: